vardagsfrenesi

tisdag, december 27, 2005

K-märkning

Jag fick idag observera ett sant fenomen. Till på köpet skedde observationen inne på Pressbyrån.

En ung kille och en tant, ganska lik den på bilden intill, hamnade i trätomål gällande vem som kom först fram till kassan. Jag som hade bättre position såg att killen hann före med minst ett par hundradelar av en sekund.

Tanten vräkte ur sig saker som: "saknar hyfs, så hade det minsann inte gått till förr och uppfostrar man inte barn längre"

Killen svarade med saker som "tydligen inte, det var säkert bättre förr och ett rungande tantjävel"

Förutom att stirra stint på min mobiltelefonsdisplay, för att undvika att brista ut i ett alldeles vansinnigt skratt, slog mig en tanke.

Jag skulle i det läget velat ha en jättestor stämpel så jag kunnat gå fram och K-märka tanten.

Tanten återvände efter ett par sekunder till kassan för att byta ut den femtioöring hon fick i växel. "De går ju ut snart"

Priceless.

4 Kommentarer:

  • Det finns alltså såna tanter? Jag trodde de var mytiska varelser.

    Och han sade alltså "tantjävel"? Det känns rätt tufft, ändå. Jag tror de flesta liksom inte vågar ryta sånt åt tanter, eftersom man tror att de då riskerar att gå sönder.

    Men det där bytet av 50-öringen är ju underbart. Kronan på verket, grädden på moset och allt det där.

    Av Blogger eff, at 10:59 em  

  • Jepp, jepp och jepp.

    Det var det absolut roligaste jag sett på länge. Och tanter är nog hårdare än man kan tro, de har ju trots allt varit med ett tag....

    Av Blogger oscar, at 12:08 em  

  • Action rulle mot svartvitt tjugotal. Hysteriskt roligt!

    Av Blogger ajja, at 4:29 em  

  • hahahaha.. du har ett roligt liv oscar.. varför händer sånt inte mig? våga blogga mera

    Av Anonymous Anonym, at 1:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se