vardagsfrenesi

fredag, december 23, 2005

The Movers...

Vet inte riktigt hur det gick till.
Helt plötsligt så hade man burit ut 8!! svarta sopsäckar med skräp. Jag flyttade alltså mindre än jag slängde. Känns rätt gött faktiskt. Knivlådan var mycket farlig, men vi överlevde, jag och Rasmus. Jag fick dock en glasbit i hälen och höll nästan inte alls på att förblöda.

Doris är inte lika nöjd. Hon gillade inte min elefantprydnad. Jag fick inte ha min Marilyn Monroe-tavla och hon verkar mindre än extatiskt lycklig över att vara tvungen att vakna varje morgon och få se ett foto av Ronnie James Dio invid sängen.

Men som jag sa till henne; Dio-fotot är ej förhandlingsbart.

Imorgon ska jag packa upp gitarrerna. Ställa upp lite fler böcker och kanske äta lite glass.

7 Kommentarer:

  • Observera att du nu kan använda hennes Black Eyed Peas-skiva i förhandlingarna.

    Elefant mot Elephunk...

    Av Blogger eff, at 1:56 fm  

  • Hehe. Herr Doris nu då :)

    Av Blogger ajja, at 2:33 fm  

  • Elefantprydnad?

    Av Blogger -= R =-, at 12:10 em  

  • Men du, byt ram på fotot och skriv "Habitat" lite slarvigt på baksidan så ska du se att hon kommer att älska den inom kort.

    God Jul!

    Av Blogger Anna, at 2:02 em  

  • Eff: Hade ju varit en bra idé om det inte hade visat sig att hon inte är särskilt fäst vid den skiva själv.

    Ajja: du är dum nu....;)

    Robert: Ja?

    Anna: Jäkligt bra idé....hehe

    Av Blogger oscar, at 4:33 em  

  • Då får vi visst ta till akademisk svenska:

    Elefantprydnad? Skulle du vilja utveckla det där litet? Är inte säker på att jag förstår vad du menar.

    Av Blogger -= R =-, at 6:08 em  

  • Jo jag har en liten elefant av någon form av metall, eventuellt tenn eller så som står på en fond av marmor. Motsatt elefanten finns ett pennställ (bläckhorn?). Ca 8cm hög och kanske 10*5 i basen

    Av Blogger oscar, at 6:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se