vardagsfrenesi

onsdag, december 21, 2005

Detta har hänt.

För en bra tid sedan:

Tänkte vara lite sådär käck på morgonen när jag och Doris precis hade träffats. Hon hade smygit iväg till jobbet tidigt och jag låg kvar och gottade mig ett par timmar.
Väl uppe fann jag en lapp i köket. På lappen stod det nåt om att hon hoppades att jag sovit gott o.s.v.

Vid den här tiden refererade Doris till mig som sitt lammkött, detta till följd av att jag är ett par år yngre än henne.

Mitt svar på hennes lapp:

"Go´Middag Tant.
Sov som den lilla sagoprinsessa jag är. (internskämt)
Du borde inte ha lämnat sängen i morse.
Jag förväntar mig bättring på denna punkt.
Hoppas du haft det bra på jobbet.
Hör av dig om du vill ha nattligt sällskap.
Puss å kram
/Lammköttet."

Under dagen innan Doris kom hem var hennes pappa och lämnade tillbaka hennes dator som han hade fixat. Han hade lagt hennes lilla laptop precis bredvid ovan beskrivna lapp.

Undrar vad han tänkte? (sagoprinsessa, lammkött, tant)


De visste alltså inte om mig förrän ett par dagar eller så senare.

3 Kommentarer:

  • Om gubben har humor garvade han säkert gott! Såg att tentan gick bra, glömde skriva grattis.

    Av Blogger ajja, at 1:35 fm  

  • I guess "lammkött" is more endearing than "Meat Man." At least she claimed possession.

    Av Blogger Curiosa, at 7:46 em  

  • My oh my...bäst att döda gubben!

    Av Blogger Anna, at 8:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se