vardagsfrenesi

torsdag, juni 08, 2006

Telemarketing..

Vissa människor borde inte få svara i telefon. De skulle ha en screener, dvs en person som svarar, har förmåga att säga nej och sedan om det visar sig säkert, räcka över telefonen till recipienten.

Ex1:

- Du får en jättefin bärbar telefon värd flera kronor om du bara binder dig till Telia i sex och ett halvt år och betalar 299:- extra i månaden under de första 18 månaderna.

Va?, får jag en telefon? Vart skriver jag under?

Ex2:

Om du vill leka med vårt elbolag under de närmsta fem åren så inte bara lovar vi att din kostnad per kilowattimme kommer att ligga minst femton öre över våra andra konkurrenter, du får en vattenkokare också.

- Jesus, en vattenkokare. Kan jag få ett lite dyrare pris? Jag har hört att det ska vara bra.

Ex3:

- Jag ser här att du idag köper bredband av oss, men har du en brödrost? Du får en jättefin brödrost om du bara skaffar abbonemang för tv, telefoni, vatten, el, matleveranser och livsuppehållande funktioner såsom peacemaker och dialys.

-Taget!

Samma samtal med en screener:

Ex1:
-Du får en jättef...

-Nej, nej, nej! *klick*

Ex2:

-Om du vill leka...

Så kan jag ta ditt hemnummer och ringa dig på måndagkvällar vid halv tolv. Inte det? Nähe då kan du väl sluta ringa mig hem..

Ex3:

Ok, jag tar det

4 Kommentarer:

  • Haha. Samma här. Men jag brukar börja med att be dom slappna av och inte läsa innan till.

    Av Blogger ajja, at 11:33 fm  

  • NIX-registret!!!

    Bästa uppfinningen sedan mungigan.

    Av Blogger eff, at 1:02 em  

  • I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
    »

    Av Anonymous Anonym, at 1:07 fm  

  • Looks nice! Awesome content. Good job guys.
    »

    Av Anonymous Anonym, at 7:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se