vardagsfrenesi

måndag, november 21, 2005

Finito-fuck...

Städningens kaosteori.

Det går inte att städa ordentligt. Börjar man rota i en liten hög nånstans sitter man strax med en sju ggr större hög. Alltså: ju mer man städar, desto skitigare blir det.

Man hittar en massa skit som man inte vet om man vill slänga även om man varken sett eller använt eländet sedan åttitalet. Satt precis med en Café tidning från mitten av -90-talet som jag har i två utgåvor med olika omslag. Funderade om jag skulle slänga eländet. Kom på att jag funderat på exakt samma sak sedan.....låt mig se.....mitten av 90-talet ja. I säcken bara.

Samma sak med en massa demo-skivor (datorprogram), demo-skivor (skitkassa skivor som följt med tidningar) och en massa grejjer jag fått med mig hem från festivaler: armband, serietidningar, program, vykort.....

Nu ger jag upp, får fortsätta en annan dag.

För det finns en typ av städning som alltid funkar:

Panikstädningen. Sopa grejjer under soffan, trycka in i garderober, ställa ut i förrådet.......

4 Kommentarer:

  • Att flytta är det värsta som finns. Jag flyttade i somras, och nästa gång jag flyttar ska det vara på grund av ett pengainbringande jobb på annan ort. I vilket fall som helst så kommer jag då ringa till en flyttfirma och be dom "komma och flytta min skit" från punkt A till punkt B.

    Nämnde jag att jag hatar att flytta?

    Men att flytta för kärleken kanske känns lite roligare. Men jag tvekar.

    Av Blogger eff, at 7:04 em  

  • Panikstädning är det enda rätta för då slipper man gå in på sånt som putsa fönster etc. Keep up the good work.

    Av Blogger S, at 7:53 em  

  • Städa tycker jag är en överskattad syssla... När man kan vänta tills skiten går ut av sig själv...

    Av Blogger The Female Dinousaur, at 10:43 em  

  • Haha...

    Eff: Flyttning och flyttstädning är det värsta, som tur är har jag tid på mig så jag kan portionera upp flytten en aning och ta hjälp av polare. det är otroligt vad folk gör för lite öl.

    Biggis: Bra idé, står dock inte ut med odörerna som kommer till följd av metoden.

    Sandra: Ja inte är det fråga om Keep up the hard work iaf. lol

    Av Blogger oscar, at 2:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se