vardagsfrenesi

söndag, november 20, 2005

Tibbenabbeb*

*fökyldiska för Timmenabben.

Är så förbenat förkyld att jag inte ens kan drick juice (jos) utan att huvudet håller på att explodera. Dunder och snus vad det är synd om mig. Varför kommer ingen med kycklingsoppa till mig*

Annars då? Jo med förkylningen försvann intäkterna av vuxenpoäng jag idag anskaffat. Känner mest för att lägga mig ner och gråta och låta mamma** ta hand om mig. Är riktigt patetisk just nu. Minns ni reklamen: "Tjejer pratar om att föda barn men då skull de bara veta hur det är när en kille är riktigt förkyld." Minns ni så vet ni, annars vet ni inte, eller nåt.

*Kycklingssoppa anbringas alltid till förkylda människor i filmer. dock osäker på om det nånsin hänt i verkligheten.

**Mamma i det här fallet blir tjocko-mongot.

4 Kommentarer:

  • Godisfabriken i Timmernabben. Åh. Fan, nu blev jag sugen på brända mandlar.

    Mången sommarresa till Havslätt för långgrunt bad följt av godisinköp i Timmernabben på väg tillbaka till Oskarshamn gör sig påminda. Good times...

    Av Blogger eff, at 11:03 em  

  • Tillbaka till O-hamn?

    Är du måhända därifrån eff? Undertecknad tillbringade tre år på musikgymnasiet i byn.

    Av Blogger oscar, at 12:37 em  

  • Är inte därifrån. Men jag spenderade mången semester där under tidigt 90-tal. Har släkt där.

    Av Blogger eff, at 2:12 em  

  • Ach so, läste om Oskarshamn på ett yoghurtpaket idag, började nästan gråta av ångesten det framkallade. haha eller så hemskt var det kanske inte.

    Av Blogger oscar, at 2:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se