vardagsfrenesi

måndag, november 21, 2005

Filmtoppen...

Min tant, även känd som tjocko-mongo och A, har missat en hel del av sin uppväxt. Eller en normal uppväxt, sin uppväxt har hon nog inte missat.

Jag har börjat ta itu med problemen. Igår var det lektion nr 1. (Nödvändigheten av lektion nr 1 kanske inte delas av alla, men den är viktig för mig.)

Så lektion nr 1: The Adventures of Ford Fairlane Rock´n´Roll Detective. Hon verkade uppskatta den. Kankse inte lika mkt som jag. Men ändå.

Övriga lektioner kommer att bestå i bl.a. Gudfadern 1 och 2, Scarface, Big Fish, och så ska hon banne mig lära sig att tycka om The Creeps.

Hennes lektioner till mig har hittills bestått av Pedro Almódovar.

Det övergår mitt förstånd att man vid hennes uppnådda ålder* inte sett Gudfadern.


*(Haha och nej tänker inte berätta vad hennes ålder är, jag tänkte jag skulle leva imon åxå. Men för sakens skull kan vi väl säga att hon är tjugo-nånting.)

2 Kommentarer:

  • Åh, Ford Fairlane är ju bara bäst! Införliva henne också med ståupparnas mästare Eddie Izzard och Pablo Francisco, så är hennes liv fulländat. Och ta ur henne det där om Pedro Almódovar - hon bara TROR att han är bra... :-)

    Av Blogger The Female Dinousaur, at 10:46 em  

  • Hon gillar redan Izzard så det är ett starkt plus.

    Almodovar var faktiskt inte så hemsk...

    Av Blogger oscar, at 2:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se