vardagsfrenesi

söndag, november 27, 2005

Julmusik

Tant straffar mig med Tommy Körberg, och jag får inte sjunga med för hon tycker att jag sjunger illa.

Det skall straffas. Hårt. Jag vet att jag har en Ainbusk-skiva här nånstans. Där Josefin Nilsson sjunger duett med Håkan "Nordman" Hemlin. Låten heter en julsaga och är som en öppen våldtäkt i tobaksaffären på The Pogues A Fairytale in New York.

Vidare kommer DAD:s A Sad Sad Christmas att gå varm tillsammans med King Diamonds cover på White Christmas. Behöver tips på fler alternativa jullåtar.

Hon tvingade mig att putsa fönster igår. Har aldrig gjort det när man varit tvungen att hänga ut genom en ruta högt över marken (kanske 210cm) för att komma åt utsidorna. Hemskt.

Är Pogues-Shane död än? Har han några tänder kvar?

3 Kommentarer:

  • Först av allt: fan vad du är rolig. Ville bara säga det.

    Annars ser väl Shane ut som en jävligt nedsupen tvååring nu, med en tand i underkäken eller nåt. Antar att det är en Whiskeytand, inte en mjölktand, dock.

    Jag kan annars tipsa om Sufjan Stevens tre(!) julskivor. Visst, han är jättekristen och jag är okristen (antikristen? antikrist?) men det är jävligt bra låtar på den. Han verkar ha närmast sexuella känslor inför banjon, vilket ju bara kan bli bra.

    Ron Sexsmiths "Maybe this Christmas" (ruskigt bra, "fick nåt i ögat"-klass på den). Coldplays "Have yourself a merry little Christmas". Två andra bra låtar.

    Av Blogger eff, at 7:07 em  

  • Fast jag har för mig att han har gröna tänder, kanske är en spenat-tand han har kvar?

    Tack ska du ha. Toy Dolls borde för övrigt spela in en julskiva. Det skulle vara det ultimata julbandet.

    Av Blogger oscar, at 7:22 em  

  • ~O~ Vad ska man säga annat är hahahahahahahahahahaha.

    Av Blogger oscar, at 4:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se