vardagsfrenesi

torsdag, november 17, 2005

S*M*A*S*H

Nostalgi.

Kom av någon märklig anledning att tänka på en gammal storfavorit. S*M*A*S*H. Måste varit en av sveriges i särklass bästa tv-serier. DiLeva som hotellstäderska och repliker som "din gamla nerrökta haschhippie". Livet blir inte bättre än så.

Dessutom var ju Jelinek inblandad i det hela. Med ledmotivet alltså. det sägs att Jelinek skådespelar nu för tiden, men jag har inte sett honom i nåt, vad jag vet.

"New balls, whats all this, we need some real tennis action right here" - eller nåt sånt

2 Kommentarer:

  • Jag kollade faktiskt på första avsnittet för några månader sedan. Jag gillade serien som fan när den gick på teve, även fast jag bara var 10 bast eller nåt.

    Nu var det inte lika roligt. Bitvis kul som fan, men en hel del lite smålökiga skämt och ganska mycket transportsträcka. Den har inte åldrats vackert (eller så är det min smak som åldrats åt fel håll).

    Av Blogger eff, at 4:11 em  

  • Hmm...jag vet, kollade för nåt år sen och hade samma känsla, men det finns ju guldkorn som uppväger det.

    Einar Berg är en fantastisk gestalt exempelvis.
    Tror inte jag vill se om dem fler ggr heller, räcker med minnena ibland.

    Av Blogger oscar, at 4:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se