vardagsfrenesi

tisdag, november 15, 2005

Svettig man i fönster...

Igår under en promenad såg man honom.

Det var efter det att jag och A hade lånat ihop ett par deprimerande lågbudget-öststatsfilmer av Racemouse (vi såg Wimbledon som kanske inte är så öststatig) som vi såg honom i fönstret.

Vägen dit var inte så lång som vägen hem. Jag tyckte att vi skulle gå över berget. Rätt åt mig att jag fick blodsockerfall och höll på att svimma. Men det var värt det.

För innan vi gick över berget såg vi honom.

Den kraftigt överviktiga mannen i sin svettiga gråa t-shirt som hoppade upp och ner och viftade vilt med armarna i frenetiskt tempo med ett leende på läpparna. Han hoppade så parketten måste sviktat flera våningar under honom där han var framför tv:n. Troligen framför en Cindy Crawford-video om ni minns dem. Jag hade ingen, men min syster hade en på åttitalet.

Jag har aldrig för sett en så lycklig motionär.

1 Kommentarer:

  • Hehe. Tror aldrig jag sett någon le och motionera samtidigt. Men det kanske var just Cindy C som gjorde susen. :)

    Av Blogger S, at 10:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se