vardagsfrenesi

måndag, november 14, 2005

Förhållandefetma...

Vilka teorier det finns. Ovanstående är en bevisad sådan.

A blängde surt på mig idag när jag föreslog att man skulle kalla in påven för att utföra exorcismer på de schizofrena. Hon sa att hon inte tyckte att det var roligt. Det tyckte inte jag heller.

Visst jag kanske överdrev med påven, det behövs kanske vare sig biskop eller domprost. Det räcker säkert med en vanlig präst a´la Max von Sydow. Jag tyckte i alla fall att det verkar logiskt att människor som hör röster är besatta av demoner.

Jag fortsatte med att teoretisera över om att det kanske är färre schizofrena i Italien. För att de katolska prästerna utför exorcismer alltså.

Hon sa att de procentuellt är samma utbredning i alla världens länder, t.o.m. i Italien.

Ja det är klart, demonerna besätter väl de som inte är katoliker. De är väl inte dumma. Anars skulle ju påven och hans kompisar driva ut dem jämt.

Hon tittade på mig som om jag vore en idiot, skakade på huvudet, tog ett djupt andetag och log lite ansträngt.

Jag förstod att diskussionen var över. Men jag ska lobba hårt för att införa exorcismen i sjukvården igen.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se