vardagsfrenesi

onsdag, januari 18, 2006

Spreading the word

Lyssnade på en gammal favoritlåt på väg hem genom slottskogen idag. Eller kanske inte en gammal favoritlåt men med och av ett gammalt favoritband.

Så jag bestämde mig för att sprida evangeliet. Lyssna noga på texten.

Inte för att det är nåt speciellt med just den här texten utom just det att den är väldigt bra. Men man ska alltid lyssna minst lika nogrannt på texter som på musik. Det är därför vi musiknördar kan avfärda saker och fenomen som Per Gessle vid första anblick, eller i det här fallet lyssning.

Per Gessle ska för övrigt få ett nackskott så snart jag lugnat ner mig efter den våg av känslor som sköljde över mig när jag tänkte på honom nu.

Och så var det ju det här med låten:

D.A.D - Helpyourselfish

3 Kommentarer:

  • Nackskott! *klapp, klapp, klapp*
    Nackskott! *klapp, klapp, klapp*

    Hejar på lite bara.

    Av Blogger eff, at 6:55 em  

  • Ska dricka lite bjudöl i afton så ni får ge er till tåls till morgondagen.

    Ha det så trevligt!

    Av Blogger oscar, at 7:12 em  

  • I second nackskott! Han borde få stämbanden bortopererade.

    Av Blogger ajja, at 11:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se