vardagsfrenesi

fredag, april 07, 2006

Gräsänkling

Ibland undrar jag hur Doris skulle må om hon visste hur det ser ut här hemma när hon är på jobbet. Det är lite som den där sagan, men leksakerna som börjar leva på nätterna och sen är allt städat och lugnt igen på dagen.

Här hemma är det inte alltid så städat och fint på dagen. Fint på morgonen, förjävligt på dagen (enligt vad jag antar att hon skulle tyckas, jag trivs) och slutligen fint ungefär tretton sekunder innan hon kommer hem.

Idag. 15,30

Köket:
Köksbordet belamrat med reklam och öppna brev. Diskhon fylld till längden och bredden med väldigt odiskad disk.

Hallen:
En stol mitt i hallen med skinnjacka hängande över stolsryggen. Öppet stort gitarrfordral. Träningsväska, packad och klar.

Sovrummet:

Obäddat. Skruvmejsel i sängen. Garderobsdörrar öppna. Strumpor på golvet. Boxershorts på golvet (säg inget för guds skull)

Vardagsrummet:

Sex skruvar, ett paket strängar, en förbrukad sträng, tre skruvmejslar, en strängvev, två plektrum, tallrik, bestick och två glas på köksbordet. Gitarrförstärkare mitt i rummet, gitarr på golvet och gitarr i soffan.

Allt var i ordning igen lagom tills hon kom hem från jobbet. Det var svettigt att återställa, men helt klart värt det.

2 Kommentarer:

  • Elexir strängar? :) Ja jägarns va busigt och tur för dig att du städade så hon inte gick kravmanga (stavning nu igen?!) on your as typ.

    Av Blogger ajja, at 11:53 em  

  • det är kärlek det!

    Av Blogger nilla, at 6:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se