vardagsfrenesi

onsdag, maj 17, 2006

Helikoptern

Mötte upp Doris för lite inhandling på Ica.

Köpte en trisslott och otålig som jag är var jag tvungen att sätta mig och skrapa på en gång, så jag slog mig ner på en bänk utanför kassan. Rotade lite i fickan efter något att skrapa med, ett plektrum eller ett mynt kanske. Bredvid mig står en blå helikopter, nä ingen riktig helikopter utan en sån där som man kan stoppa en slant i om man är ett litet barn och sitta och vibrera i någon minut inuti. Ni vet, en sån där leksaksmaskin som finns/fanns i de flesta större matbutiker.

Hursomhelst hittar jag inget mynt eller plektrum, så jag frågar Doris om hon har en krona.

-Men du ska väl inte åka den där nu?, säger hon och tittar på helikoptern.

Jag skrattade så mycket att jag praktiskt taget trillade ner på golvet.

4 Kommentarer:

  • Skulle du åka den sen då eller??? HAHAHAHAHAHAHAHA..!! Doris när hon är som bäst.

    Av Blogger ajja, at 8:59 em  

  • å, fantastiskt, speciellt med tillägget "nu"!

    löve.

    Av Blogger Chris, at 8:51 fm  

  • Åkte du? /S

    Av Blogger SofiaLinnea, at 5:46 em  

  • Nä jag åkte inte...men jag är bra sugen. Dessvärre är jag nog en aning för stor för att få plats...

    Av Blogger oscar, at 11:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se