vardagsfrenesi

söndag, maj 07, 2006

Det är bra för Sverige

-Nu när solen tittar fram har flickorna mindre kläder på sig Oscar, det är bra för Sverige, sa en god vän härom dagen. Det kan möjligen vara sant på vissa sätt. I mitt fall är det snarare så att jag personligen har ökat landets BNP med ett par procentenheter genom ett exessivt intag av uteserveringsluncher och maltdryck. Det är bra för Sverige.

Veckan har bjudit till ordentligt. Det har varit idel trevligt sällskap på idel trevliga fester. Jag går inte in närmare på detta. Däremot lämnar jag ett par kommentarer som hörts under veckan.

På en fest hemma hos mig igår berättade en trevlig herre att det var ett år sedan han gjort bort sig rejält. Detta ledde till att det blev något slags verbal tävling över hur mycket vi andra hade gjort bort oss vid tillfällen genom livet. En annan god vän tog hem priset genom att yttra:

"Det är väl inte så farligt. Mitt ex är Big Brother-Jessica."

På en annan fest fick jag berättat för mig om en ung flicka som blev av med oskulden med en svensk, känd rockstjärna. På frågan om hur det hade varit svarade hon "det var ju i alla fall kladdigt"

Jag vet dock inte om även det var bra för Sverige.

3 Kommentarer:

  • Hahaha "Mitt ew är Big Brother-Jessica". Kanske inte nåt man skriver i sin CV direkt...

    Av Anonymous Anonym, at 7:18 em  

  • men då är man ju åtminstonde definitivt tålig, om man överlevt henne m förståndet i behåll.. ;)

    Av Blogger nilla, at 7:28 em  

  • Flåt att jag glömde att säga att jag inte kunde komma...

    Av Blogger SofiaLinnea, at 6:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se