vardagsfrenesi

tisdag, april 11, 2006

Donkans kompis

En kompis till Doris jobbar som servitris. En vanlig dag frågade en man vid ett bord om han kunde få en Loka.

Doris vän svarar:
Vi har bara Ramlösa tyvärr (hon säger RAMlösa och inte Rammlösa som vissa gör.)

Mannen tittar på henne ett ögonblick och säger:
Säger du SAMlag också eller? (alltså inte sammlag, utan ett långt A-ljud)

Doris kompis replikerar snabbt:
-Nä jag säger knulla. (och vänder härvid på klacken och går och därigenom är vår lilla berättelse slut)

4 Kommentarer:

  • Jag vet inte hur du gjorde (vad jag förstått räckte det med att supa rejält på krogen) men den krets du anslutits till i och med de vänskapliga band du knutit med Doris torde vara material för åtskilliga bloggar.

    Jag ska börja säga [saamlag] i stället för [sammlag] bara för det. Gå till en konstbutik och be om att få tavlan [inrammad]. Titta på Ett med Naturen och förundras över [gammarna] och hur de gillar döda djur.

    Fast när samerna har möte, då kanske man kan säga [saamlas] istället för [sammlas].

    Av Blogger eff, at 1:15 em  

  • Håller med i effs övre halva :)
    Snyggt av henne.

    Av Blogger ajja, at 4:22 em  

  • Jo det räckte faktiskt med en blöt kväll på krogen....haha och ja det finns en hel del material att hämta från hennes umgängeskrets...det är en hel samling med original...

    Vänta bara tills jag bloggar om fängelse-Linda och de övriga.....

    Av Blogger oscar, at 5:02 em  

  • Skrattar mig sönder och samman...

    Säger f.ö. alltid "rammlösa".

    Av Blogger -= R =-, at 7:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se