vardagsfrenesi

måndag, augusti 21, 2006

Nejnejnej, felfelfel

Som ni kanske förstod av det förra inlägget, har jag varit på dop i helgen. Gudfadern ni vet, Don Oscar.

Don Oscar upptäckte någonstans på vägen mellan Göteborg och Karlstad att en stor oförätt gjorts mot den svenska befolkningen. Det måste ju finnas regler för hur saker och ting skall gå till, och dessa regler måste efterföljas.

Namn på gatukök:

Annas
12:an
11:an
64:an o.s.v
Hasses gatukök
Trekanten

Alla dessa är ju naturligtvis helt ok, jag har nog aldrig sett ett gatukök som heter något olämpligt. Reglerna kan därmed anses vara följda. Bra

Pizzerior:

Monaco
Bonito
Balkan
Tre Vänner
Mexicana
o.s.v
etc.

Helt ok även det. Men, och nu menar jag verkligen MEN:

Det är aldrig ok att döpa en pizzeria till Glada Laxen. Hör ni det? Aldrig, glad, aldrig lax. Det är ju för bövelen lagvidrigt att döpa en pizzaholk till Glada Laxen. Skäms på er Gullspång.

1 Kommentarer:

  • Jag hoppas det....verkligen, men jag är inte övertygad

    Av Blogger oscar, at 3:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se