vardagsfrenesi

onsdag, augusti 16, 2006

Doris vänner....igen

Doris berättade häromdagen för mig om en vän till henne som hade varit och handlat på ICA.

Vännen skulle hem och göra en ansiktsmask och letade därför fram en rätt så mosig och mjuk gurka.

Väl framme vid betalningen frågade kassörskan om hon inte ville byta gurkan eftersom den verkade rätt mosig och mjuk.

Doris kompis svarar: "Behövs inte, jag ska inte äta den"

Det tog en liten stund innan hon kom på vad hon hade sagt, men hon bestämde sig för att inte gå tillbaka och förklara.

6 Kommentarer:

  • En sån gjorde jag idag!

    Av Blogger ajja, at 11:19 fm  

  • hehe klockrent!

    Av Anonymous Anonym, at 11:40 fm  

  • Hihi....

    Jag har en killkompis som ibland kläcker ur sig såna där smarta saker också. Ibland undrar man om han gör det medvetet... Han besökte en gång en ICA-affär tillsammans med flickvännen, och de skulle inhandla gurka till tsaziki eller nåt. Och han kläckte högt ur sig "Lika bra vi köper två, så kan vi äta den ena".

    Av Anonymous Anonym, at 1:05 em  

  • hahah en kompis till mig råkade en gång snubbla på en gurka så att den fastnade och gick av! hehe

    Av Blogger Ullton, at 2:27 em  

  • ajja: en mask eller en liknande tabbe?

    Maian: Jag brukar säga samma sak till Doris när vi handlar: "men ska du inte köpa en att äta också" Det är framförallt roligt när hon håller i två gurkor...*låg humor här*

    Ullton: Hmm....exakt hur gick det till

    Av Blogger oscar, at 4:16 em  

  • Hahaha det är obetalbart! Gud så roligt.
    Tack för en skojig blogg, har precis hittat hit.
    /karin

    Av Anonymous Anonym, at 12:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se