vardagsfrenesi

onsdag, oktober 05, 2005

Gröna demoner bjuder till dans...












Min gamle vän Oscar Dáubigne ses här demonstrera fenomenet lågliv. Roskilde -02



Idag kan vi diskutera vardagsfrenesi. Frukost, lunch och middag. Lars Demian, Jakob Hellman och Evert Taube. En miljard ord på MSN. Två nyskrivna låtar, hela. Ett gäng ackordsföljder, några riff och lösa textrader. Två-tre inlägg här. Poker på TV. Fem telefonsamtal. En hop sms. En folköl. En halv dosa snus. Och en överjävlig mängd kaffe alldeles försent. Två timmars läsande och skrattande på www.bash.org, topp 100 rekommenderas varmt.

Låter det som att jag försöker fly från nåt? Kanske det, men jag lyckades ändå plita ner över en sida av tentan mellan tolv och ett. Ett nytt försök imorgon. Dagen då jag även skall ge en gitarrlektion och klämma in ett träningspass. Städa, diska, kanske sortera en garderob. Det har aldrig varit så rent här. Aldrig.

Men nu sköna värld, (bah humbug), ger jag upp. Lät kanske lite allvarligare än vad det var menat. Trivs rätt bra med världen, är dock lite sådär trött som det heter och behöver sova ett par timmar.

Jag heter f.ö. varken Gunther eller Dante.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se