vardagsfrenesi

tisdag, november 22, 2005

Fitnessmat..

Konstigt det där med vissa maträtter och matställen.

Det finns ett ställe i Oskarshamn som heter Pizzaplaneten, jag bodde där i tre år (i Oskarshamn alltså, inte på Pizzaplaneten) och åt på Pizzaplaneten ett flertal gånger. dock aldrig nykter.

Här i Göteborg finns det en pizzeria på Järntorget jag frekventerat sporadiskt, dock har jag inte besökt lokalen på annat är fredagar eller lördagar och då rakt inte nykter.

Anledningen till reflektionen är att jag nyss åt en Drivers dog med mos och västkustsallad från Shell och jag undrar om det inte är första gången det händer i nyktert tillstånd. Känns nästan tråkigt att flytta. Men jag kanske kan äta på Mac´s i Majorna, fast det har jag ju redan gjort nykter. En era har gått i graven.

5 Kommentarer:

  • uuuuh, va du e nyttig.*tuggar m&m ´s* Men baksmällan måste typ ha vara jättemild??

    Av Blogger ajja, at 4:45 em  

  • Haha, den varierar.

    Av Blogger oscar, at 5:43 em  

  • Har nog aldrig käkat på Pizzaplaneten själv. Det finns en bra pizzeria ute i Döderhult, dock. Tror den inrymdes i ett vitrappat tvåvåningshus invid en hage av något slag...

    Mycket god familje-Capricciosa. Åtminstone hade de det 1993.

    Av Blogger eff, at 10:35 em  

  • Samma här. Har heller aldrig varit där nykter. Men det har hänt flera gånger att man traskat från stan med en av deras pizzor som färdkost mitt i natten.

    Av Blogger S, at 12:35 fm  

  • eff: Piraten tror jag att det trället heter, har aldrig ätit där men dock åkt förbi ett par gånger eller så.

    Av Blogger oscar, at 7:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se