vardagsfrenesi

söndag, december 11, 2005

Collectors Disease

Kanske är läge att berätta för er om mitt problem. Mitt beroende. Som jag ständigt försöker hålla nere med blandade resultat.

Jag är en potentiell samlare av exakt allting. Igår handlade det om skivor, ladde hem nästan hundra stycken. Kanske hade varit bättre om jag lyssnat på en i taget eller så. Fast det är ju ganska bra när man kör shuffle i I-tunes.

När jag var liten samlade jag på allt från kapsyler, till coca-colagrejjer, till cigarettpaket(!??) och Garbage Pail Kids (vilka jag saknar exakt varenda bild av och fortfarande känner lukten av tugummina bara jag tänker på det. Och de var ärligt talat inte så goda) Senare har jag samlat på vinylskivor, filmboxar, specialutgåvor av olika slag o.s.v. Det mest meningslösa var när jag hade sju! elgitarrer hemma. Spelade på en av dem. Kanske två.

Jag har samlat på värre saker ändå. Men det berättar vi inte om.

1 Kommentarer:

  • Jag tror att någon borde stänga av dig i från 10 mb linan innan du skadar dig!

    Av Blogger ajja, at 3:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se