vardagsfrenesi

fredag, december 09, 2005

Poltergeist...

Trodde att jag hade fått besök av någon ande (god, inte ond.)

Hörde hårdrock väldigt svagt som kom från någon oidentifierad källa.

Det tog en halvtimme.

Sen ville jag veta vad det var för låt.

Jag reste mig. Gick omkring lite för att pejla riktning.

Det lät lika starkt överallt. Eller lika svagt.

Kanske grannen ovanpå tänkte jag.

Sen hörde jag det.

Det var Future World. Insåg snabbt att det troligen bara är jag i den här delen av Europa som kan tänka sig att lyssna på Helloweens mästerverk.

Hittade Mp3-spelaren i fickan och satte in hörlurarna. Och njöt.

4 Kommentarer:

  • haha sånt är kul när det händer. en dag låg jag i soffan och lyssnade på 4:ans nyheter. på grannens teve. bra att ha döva grannar när man inte har någon teve.

    Av Blogger Henrik Ladström, at 9:12 em  

  • Snubben som bor i lgh ovanpå min gillade hon Elena "Papadopolous" Paparizou en period i augusti. Vilket innebar att jag hörde den dagligen. Hade nog föredragit Helloween då, även fast jag aldrig hört dem...

    Av Blogger eff, at 9:45 em  

  • Alltså, jag är lite full och sådär, så jag skrattar oproportioneligt (jag har väldiga problem med att få det där ordet rätt) mycket, men du skriver bra roliga blogginlägg nu för tiden!

    Av Blogger Anna, at 9:55 em  

  • Eff: Oförlåtligt, tanka skivan Keeper of the seven keys II omgående. Och njut av tyskt ylande i Future World. Dagens (veckans, årets) Pick-me-up!

    Anna: en får tacke och jag är,lite bakom flötet, flåt menar på lyset jag me men jag tror att du "nailade" ordet. Grattis.

    Döva grannar låter jobbigt.

    Av Blogger oscar, at 2:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se