vardagsfrenesi

tisdag, december 06, 2005

Vän sökes.

Ska jag behöva gå själv på Demian/Sundström?

Är alla i den kristna världen bjudna på inflyttningsfest i helgen? Eller utflyttning? En gång var jag på en flyttfest för en kille som hette Timo. Fast då var det snarare frågan om en finnflyttningsfest.

Men efter att man råkat förslavas* av ett stycke kvinna så är man plötsligt social paria. Är det så vi ska ha det?

Doris utövar denna vecka tortyr i hushållet. Tortyren består av Tommy "Underbettet" Körberg. Sången heter troligen "Minns ni hans ögon?" och är en särdeles hemsk historia om en pojke som lider av PTSD (Post Traumatic Stress Disorder) efter att nästan fått en bomb på ett par kiloton i huvudet och sedan utvecklar han ett starkt hat mot någon icke namngiven person/ personer och slutligen blir han soldat och kanske dör. Har försökt att inte lyssna så noga.

Sa jag att det var en julskiva?



*Nämn för guds skull inget om förslavningen till Doris. Skulle troligen få spöstraff eller värre.

7 Kommentarer:

  • Tortyr var ordet. I detta hem har herr Körberg intet att hämta.

    Av Blogger The Female Dinousaur, at 10:07 em  

  • Om inte annat så blir det bra blogging. (Hejjar lite i smyg på Doris bara för att)

    Av Blogger ajja, at 10:13 em  

  • Finnflyttningsfest. Har du avlyssning på Arne Hegerfors?

    Tortyr är det sannerligen. När hon byter till Stad i Ljus - spring!

    Av Blogger eff, at 10:30 em  

  • Eff: Arne regerar, men jag har ingen aning om uttrycket kommer därifrån, fast det låter ju nästan som en klassisk Hegerforsare....

    Ajja: Doris behöver ingen påhejning, hon är livsfarlig, tränar Krav Maga och boxning och säger att hon ska börja med ännu farligare grejer. Jag ligger i riskzonen för ett ordentligt "asswhopping" vilken dag som helst...

    Biggis: Låter som ett stabilt och välfungerande hem:)

    Av Blogger oscar, at 11:54 fm  

  • O: Är inte Doris typ lite bloggsugen? Henne skulle det vara kul att läsa. Jag tror nämligen att hon gör allt hon kan bara för att irritera dig. Vem lyssnar annars på Tommy K?! Nää, ja tror hon har en plaaaan..

    Av Blogger ajja, at 12:03 em  

  • Haha vi är rätt duktiga på att irritera varandra. Mer om det senare.

    Hon bloggar säkert redan i smyg. Hade inte förvånat mig en sekund. För hon verkar alldeles för ointresserad av bloggning. Hon läser ju inte ens min. Vilket borde ligga i hennes intresse lite. Tycker man.

    Av Blogger oscar, at 12:30 em  

  • Det var en tydlig Hegerforsk doft över "finnflyttningsfest" tyckte jag.

    Han är ju en ständig inspirationskälla. Särskilt när det gäller engelskt uttal. Joe Cole blir poesi i Arnes mun. Jöööu Köööul.

    Av Blogger eff, at 12:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se