vardagsfrenesi

torsdag, december 01, 2005

Freud hade det inte heller så lätt...

Idag har jag lärt mig ett par olika sätt att förstöra spädbarn för all framtid.
Eller det är inte det jag ska göra för all framtid. Utan så att de växer upp förstörda. Nejnej inte helt och hållet, med psykiska problem alltså. Men nej, det är inte så att jag vill det, men jag kommer nog att göra det ändå.

Eller åtminstone skicka dem på ett par miljarder kostsamma terapisessioner.

Det jag lär mig av att läsa psykologi är för det mesta att oavsett hur väl man tror att lyckas med nån eller sig själv så kommer man ändå att fukka upp det nånstans. Lika bra att lägga sig ner och dö, eller åtminstone lägga sig ner och tala ut. Och punga ut.

3 Kommentarer:

  • Annat. En form av A-kurs är det, med en speciell inriktining skulle man kunna säga.

    Av Blogger oscar, at 4:15 em  

  • Haha, det är inte så spännande egentligen. Det är med inriktning på arbetsliv och organisationer.

    Av Blogger oscar, at 5:05 em  

  • Lite lätt uppfukkade är vi nog allihop. Fast det brukar gå rätt bra ändå, för de allra flesta. Med eller utan terapisessioner.

    Av Blogger The Female Dinousaur, at 10:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se