vardagsfrenesi

söndag, november 27, 2005

Brevframkallat ångestsyndrom

Men vafaan.*

Hur gick det här till**

Fyra brev. Kallsvettades lite.

Jag lade dem på bordet och vågade nästan inte titta. De fick ligga där en halvtimme. Sen öppnade jag det första.

Bekräftelse på uppsagt abbonemang.

NR2: Vill du ha bättre TV?

Nr3: Har du glömt att du vill vara med i facket?

Nr4: Hej, det var jag som tittade på din lägenhet häromdagen, har tappat bort ditt nr. Hör av dig.


Allltså 4 Brev. Inte en enda räkning. Måste vara nån form av världsrekord. Som att ta ett kontoutdrag och ha mer pengar än man trodde kvar.

Jag har dansat jigg i mitt kök idag.











*på ett bra sätt alltså.

**Har aldrig aldrig hänt innan.

2 Kommentarer:

  • Har du sett The Last Boy Scout? Jag har en känsla av att Bruce Willis i den förde fram jiggen som den tuffaste dansen att framföra när något bra händer. Sedan är det kanske lite skillnad mellan att ha slagit ihjäl en prickskytt utsänd av knarkhandlare och att få fyra bra brev. Men ändå...

    Jag dansar också jigg när nåt bra händer.

    (Jay-Z kallar sig tamejfan Jigga också!)

    Av Blogger eff, at 6:59 em  

  • Jag har nåt svagt minne av nån dans där ja...hmm

    Jigg är en oöverträffad glädjedans.

    Av Blogger oscar, at 7:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se