vardagsfrenesi

måndag, november 28, 2005

En svunnen tid

















bild från: home7.swipnet.se/~w-79958/absentia

Mannen(?) till vänster är jag. Sittandes på huk, med nån variant av hårdrockstecken som tufft ramar in en något stubbig haka.

Så där kommer jag aldrig att se ut igen. På gott och ont. Konstig känsla ändå när man snubblar över en bild man inte sett på länge. Vi spelade så högt att utrustningen började brinna en gång. Då var vi hårda pojkar. Nu är vi mjuka män. Iallafall de av oss jag fortfarande pratar med ibland.

12 Kommentarer:

  • Fantastiskt kul att se. Men denna var nästan ännu mer underhållande: http://www.m.kth.se/m00_grn/absentia/band_hopp.jpg

    Av Blogger -= R =-, at 4:48 em  

  • Haha,.....fan hade inte väntat att nån skulle följa länken.....

    Av Blogger oscar, at 4:54 em  

  • Klart man följer länken...

    Men det är återigen bevis för att unga män och ilska på bild liksom inte riktigt går ihop. Lite gulligt på nåt vis. Vilket ju inte var tanken, misstänker jag.

    Av Blogger eff, at 5:07 em  

  • Haha nejnej.....ilska var nog det minsta det var. Det var ett rätt ironiskt band. Hård och tung musik med Growl-sång som dolde rent sjukt roliga nonsentexter.

    Jag tror inte att vi försökte se onda ut en endaste gång. Inte på riktigt.

    Av Blogger oscar, at 5:10 em  

  • "Vi spelade så högt att utrustningen började brinna en gång."
    Du pratar om fotboll???

    Av Blogger Stefan, at 8:36 em  

  • mygglo gullo! mucho macho. haha, klart man följer länken..

    Av Blogger ajja, at 9:52 em  

  • Vänta nu, ett ironiskt metalband? Det första jag hört talas om i så fall.

    Alla metalband bestående av ungdomar jag har stött på har varit väldigt (närmast analt) fixerade vid att just vara hårda på riktigt. Oftast är det väl de som håller på med bonsai-träd och pelargoner och sånt när de blir 40+. Skulle inte förvåna mig om Tom Araya gillar akvariefiskar eller något annat väldigt icke-metal. (Inte för att det är något dåligt, måste jag ju genast tillägga. Människor ska göra vad de vill.)

    Av Blogger eff, at 10:07 em  

  • Så vackert så man blir tårögd!

    Av Blogger The Female Dinousaur, at 10:16 em  

  • alltså.. han som står precis bakom dej.. Han ser ut precis som han vaheterhan i desperate housewifes. vars mamma sköt sej i huvudet :-O

    Av Blogger M, at 11:07 em  

  • tentan? Hur går det/gick det?

    Av Blogger ajja, at 8:46 em  

  • Gretz, jag tänkte mer på Jack Osbourne... :-)

    Av Blogger The Female Dinousaur, at 10:09 em  

  • Eff: Ja inte finns det många, men vi var det eller de är det fortfarande faktiskt.

    Stefan:------

    Ajja: Bra tror jag. Tack.

    Gretz: Ingen aning alls.

    Biggis: Det luktar ironi här...hehe

    Eff:Biggis kommentar bevisar att ironi-flaggan behövs. Bra jobbat.

    Av Blogger oscar, at 3:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se