vardagsfrenesi

lördag, december 10, 2005

Reklamblogg

Nu blir det lite dagbok av det hela.

Vansinnigt jävla trevlig superkväll. Började med en datorkrasch, skutade med idel leenden, en full juridikstudent (som dessutom är ett nässjörockdrägg så det går ju inte ta juridikdelen på allvar, och ja, jag vet att du läser det här, men lycka till.) Det andra nässjörockdrägget pluggar åtminstone inte på handels. Och han läser också här.

I övrigt så var det en enad öländsk front som möttes upp på ett ställe där vi strax över 20- mitten av samma ålerspann ökade på medelåldern med en tolv-tretton år. Det verkade vara något minst sagt pubertalt. Men det hade växt ut en del delar på dem iaf, såsom armar och ben. En annan vän som är den äldste av oss (och inte ölänning) såg att det hade växt ut andra delar också, men det var inget jag reflekterade närmare över. Jag vågar helt enkelt inte.

Sen delades sällskapet upp. Vissa gick upp på scen och fattade instrument på ett föredömligt vis. Vi andra fick stå kvar och njuta så smått. Och diskutera influenser, eller likheter åtminstone. Jag tycket mig höra allt från Dinosaur Jr till Placebo, till Alice in Chains.

Bra var det iaf. Och vet du vad som är bäst för dig så laddar du ner en låt eller två.

Det finns här: Johhny Goes J

Min rekommendation är låten Salvation.

Dock fanns det ett aber med kvällen. Som jag nämnt tidigare är det aldrig en bra grej att kunna säga att det var närmare tio år sen man såg någon. Oavsett hur trevligt det är att träffas igen.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se