vardagsfrenesi

torsdag, december 15, 2005

Kritstreck, rödvin, vals och körsång.

Svidade på mig den kritstrecksrandriga overallen på vilken Doris vänligen och finligen snickrat ihop byxbenen på. Drog åt snaran lite och speglade mig i skorna.

Sneseglade in i matsalen efter lite mingel. Hypnosexperttant som bordsdam. Kunde eventuellt ha varit värre. Hursomhelst så artade det sig väl, eller urartade beroende på hur man ser det.

Sjöng lite falsksång. Drack vin. Dansade wienerwalz och disko. Drack mer vin. Dansade vals till punk. Borde slutat dricka vin i krokarna. Drack mer vin en öl och två drinkar.

När det vid tre-tiden på morgonen började pratas om att spela pingis hoppade jag in i en taxi så akutfort jag någonsin förmådde.

Kvällens samlade intryck får nog vara att det kändes som ett högstadiedisko. Och det var ju nånstans höjdpunkten i livet.

7 Kommentarer:

  • Kortbevis?! Hade hypnosexperttanten nått intressant att säga?

    Av Blogger ajja, at 6:15 em  

  • Kortbevis på vad?

    Och jo nåt intressant var det väl vid något tillfälle

    Av Blogger oscar, at 6:19 em  

  • Varför skyr du pingis? Eller är det endast fyllepingis som inte passar? Eller handlar det hela inte om bordtennis alls?

    Av Blogger eff, at 8:59 em  

  • Alltså, jag skyr inte pingis annat än med okända herrar som nog mest var ute efter att ragga på en av damerna som var med klockan 3 på morgonen när man tittat på tok för djupt i ett hundratal glas eller så.

    Pingis gillar jag, även om det var länge sen.

    Av Blogger oscar, at 10:07 em  

  • Dig i kritstrecksrandigt hade varit kul ju. Du verkar inte som en kostymnisse bara. Dont mind me..

    Av Blogger ajja, at 10:57 em  

  • Jag fick minsann veta att jag var väldigt stilig. Lägger eventuellt till ett foto, ska bara manipulera ut personer som kanske inte vill vara med på bild.

    Av Blogger oscar, at 11:01 em  

  • "Hypnosexperttant"

    Ojojoj. Jag vet inte vad hypnosex är men det låter som att ni måste haft mycket att prata om.

    Av Blogger Stefan, at 10:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se