vardagsfrenesi

söndag, december 11, 2005

Priceless.

Av någon outgrundlig anledning hittar jag Eagles greatest hits på datorn.

Greatest Hits. För det första ställer jag mig frågande till greatest hitsskivor med one-hit-wonder-band. Kanske borde släppa en greatest hit-singel istället? Inte Eagles nu alltså. Sen kommer det till artister som släpper Greatest skivor efter första skivan. Med nån cover som extraspår. Typ artister som Britney Spears.

Sex Pistols spelade egentligen bara in en skiva, Never Mind The Bollocks. Ändå hade jag fyra fullängdsalbum med dem en gång i tiden och ännu fler singlar.

Hade jag varit grammofonartist hade jag aldrig släppt en greatest hitsskiva. Möjligen postumt isåfall, men då hade ju knappast det varit jag som släppt den. Jag hade släppt en Worth-listening-to-so-far-skiva. Med några covers som utfyllnad.
Guns N Roses greatest hits (vilken det tog extremt lång tid att släppa eftersom W. Axel Rose var omedgörlig gällande låtlista) saknar de flesta av de riktigt bra låtarna. Borta är Nighttrain, Mr. Brownstone för att nämna några.

Men covern finns där på slutet. Sympathy for the devil. Butthole Surfers gjorde den bättre.

Eagles ja. Personen som la upp den för nerladdning hade plockat bort Hotel California. Skrattade så jag grät.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se