vardagsfrenesi

lördag, december 17, 2005

Rockstjärnecitat....

Har inte så mycket att säga idag så jag släpper ifrån mig ett boktips.

Sen att jag inte läst boken borde vara av ringa betydelse.

Men jag skulle kunna tänka mig att få den i julklapp.

Boken heter Sex, droger och tinnitus. Och däri kan man läsa saker som:

"Jag märkte att jag skrek på samma sätt oavsett om jag höll på att bli uppäten av en stor haj eller om jag trampade på en bit tång." - W Axl Rose

"Långt hår är ett oförsonligt brott som borde straffas med döden" -Morrisey

"Kom ihåg att det du inte mäter är oändligt" - Tomas DiLeva

5 Kommentarer:

  • Tomas DiLeva är stundtals ett geni. Andra stunder är han bara en konstig man med vattenkanna.

    Av Blogger eff, at 11:11 em  

  • Haha....bland det roligaste jag nånsin läst om honom var att han handlade på ICA på söder och körde dit i en Volkswagenkombi, när sånt är roligt är man bra konstig.

    De skriverierna rubbade min världsbild lite. Trodde att han möjligen gick på vatten till Finland där han odlar biodynamiska gurkor.

    Sen kom jag på att han var punkare som ung och inte så politiskt korrekt.

    Av Blogger oscar, at 11:20 em  

  • Haha, gick på vatten till Finland... Hoho.

    Egentligen är ju metamorfosen från punkare till rymdblomma ett rent konstighetsmässigt strategiskt genidrag. Som punkare gjorde han uppror mot de vuxna och ansågs vara jävligt konstig av dem. Sedan, när han blev vuxen var han helt plötsligt omgiven av en annan vuxengeneration som själva kanske varit punkare men växt ur det, vilket gjorde att just punkare inte var konstigt alls för dem. Att då byta ut det hela mot någon slags framtoning åt hållen alienmysticism/folkhemsjesus gjorde att han inte bara ansågs konstig av de äldre och sina jämnåriga, utan även yngre generationer. Det verkar handla om konstans i konstighetsframtoning för DiLeva.

    Jag undrar vad som skulle hända om DiLeva och Björk gjorde en duett. Vi snackar två enormt starka källor av konstighet. Det är lite åt Ghostbusters-hållet - "korsa för guds skull inte strålarna," fast med konstighet i stället.

    Av Blogger eff, at 12:05 fm  

  • DiLeva/Björkduett?

    Är inte det en sån där sak som skulle kunna vända på skapelseprocessen?

    Det blir liksom så konstigt att det upphäver gravitationen och alla andra universella lagar.

    Tacka vet jag Demian/DiLeva. Det var inte så konstigt. Fast Demian är gift med Ika (i rutan) Nord. Och jag har för mig att hon är rätt konstig.

    Av Blogger oscar, at 12:52 em  

  • Jo, det kan få allvarliga konsekvenser. Vet inte hur rum-tiden skulle reagera på liknande duetter, exempelvis. Något för Stephen Hawking att tänka på.

    Ika Nord är rätt konstig. Men alla vet att det var skelettet Åke som var den riktiga stjärnan.

    Av Blogger eff, at 10:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se