vardagsfrenesi

tisdag, februari 14, 2006

Nostalgisurfning.

Ja, jag vet. Jag borde verkligen läsa. Men just nu känner jag snarare för att snyta mig i kurslitteraturen, pedagogik är kanske ett i sig trevligt ämne, men något om jag hellre hade läst på egen hand och sluppit examineras i.

Det kommer att vara ungefär 50/50 den här gången också, med tentan alltså. Och med tanke på att det har gått bra de senaste gångerna torde det ju rent statistiskt betyda att jag är körd. Konstigt det där, med att det är så svårt att sätta igång. Vad ska jag skylla på idag? Kanske att det är alla hjärtans.

Idag åt jag och Doris en alla hjärtans frukost. Sen var det alla hjärtans tv-tittande. Några timmar senare åt vi en alla hjärtans hemmagjord hamburgermiddag. Rätt nöjd med att jag lyckades undvika att snyta mig i hamburgerbrödet.

Nu är det alla hjärtans pluggning för oss båda. Eller kanske mer för henne med tanke på att jag har gömt mig i sovrummet, med lånad laptop och skriver blogginlägg. Eller förlåt mig, alla hjärtans blogginlägg skulle det ju vara.

Snällt av grannen att bjuda på bredband, kanske borde gå in och tacka sen.

Vidare tänkte jag berätta att jag idag läst igenom lite tidigare inlägg från november och sådär. Det var sannerligen bättre förr. Undrar vad som hände. Har jag blivit tråkig på äldre dar?

Dagens:

D: Du kan inte gå på den sådär, det är ingen krokodil.

Tänker inte ens gå in på vad det där handlar om. Det är PG.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se