vardagsfrenesi

måndag, juni 26, 2006

Köpa bil?

Funderade lite på att köpa en bil, mest en fundering eller kanske t.o.m en dröm, för som landet ligger har jag inte ens råd med att betala parkeringskostnader.

Kom då att tänka på att en god vän, låt oss kalla honom för Robert ty det är hans namn, har sin bil ute på Blocket och har kryddat det hela med en osedvanligt härlig annons. Så dels för att roa er och dels för att hjälpa en vän att sälja sin bil, om den nu inte redan är såld och isåfall ber jag om ursäkt Robert, delar jag med mig av annonsen: (är ni intresserade av att köpa bilen så finns länk här)

Nu är det som vanligt kris. CSN betalar som bekant inte ut några studiemedel under sommaren om man inte studerar då. Och det vill man ju inte.

Bilen är i bra skick maskinellt, 19900 mil, sommar- och vinterdäck. Har bytt en del grejer genom åren bl.a. avgassystem, startmotorkit, kylare, fjädrar/dämpare bak, spindelled, batteri m.m.

Eftersom det står Toyota i grillen så rostar det på de vanliga ställena: hjulhus, framkant på huven och baljor bak.

Någon elak människa har under ett inbrottsförsök haft den dåliga smaken att riva bort halva handtaget på passagerarsidan så detta fungerar tyvärr inte. Denne knycklade även av någon anledning ihop radioantennen. Ingen vet varför.

Finns en spricka i framrutan, vet inte vad de säger om den på bilprovningen för jag har inte varit där sen förra året, då gick den igenom utan anmärkning. Nu är det dags igen och jag känner att det bästa för alla inblandade nog är om någon annan tar tag i det här.

Ring helst men är du blyg så förstår jag om du kanske hellre mejlar. Kan inte tänka mig att byta mot någonting annat än pengar.

7 Kommentarer:

  • Biltips - gå med i Majornas bilkooperativ, verkar hur bra som helst. Kostar 600 kr/år, man bokar via nätet, det finns ca 40 bilar, alltid ngn ledig, de äldsta 3 år. Inga reparationskostnader, billigare än att hyra bil. Kolla deras hemsida!

    Av Anonymous Anonym, at 12:23 fm  

  • mia: bra tips, ska kolla med en gång

    sandra: Njae, vi har haft en del mercor i familjen med blandad framgång kan jag säga. Nissan har alltid funkat bättre och jag blir glad när saker håller och inte kostar så mycket när de går sönder.

    Men så fort jag blir rik ska jag köpa en s600, är det ok?

    Av Blogger oscar, at 6:13 em  

  • haha så roligt.. men ska man ha bil ska man ju ha renault! Titta bara på F1!!

    Av Blogger nilla, at 6:54 em  

  • Du kan få bra sista pris kompis, särskilt som du är så snäll å hjälper till...

    Av Anonymous Anonym, at 5:43 em  

  • Håll dig så långt ifrån bilar du bara kan!!
    Andra motorfordon med, de bara ruinerar dig, drar ner dig i fördärvet och innan du vet ordet av blir du tvungen att langa folköl till småpojkar för att ha råd med den där förbannade biljäveln som ändå alltid är sönder på ett eller annat sätt

    Av Anonymous Anonym, at 10:09 fm  

  • Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
    »

    Av Anonymous Anonym, at 11:38 em  

  • Really amazing! Useful information. All the best.
    »

    Av Anonymous Anonym, at 6:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se