vardagsfrenesi

söndag, oktober 23, 2005

Gamblerorama...

Ha, tji fick han. Dealern alltså. Jag tjänade pengar när jag gick ut igår. 450:- riskadaler blev det innan jag gav upp. Fyllepizza på Järntorget. Fint e det. Grekiskt lantbröd och kryddsalami gjorde att även morgonen förgylldes. Och våga inte ens fråga vart jag var nånstans.

Idag är det Pretty Woman som gäller. I gott sällskap. Måste ut och jaga något att äta också. Kanske en älg. Kanske ett får. Kanske en järv. Kunde vara gott med en järvpizza kanske.

Får ta mig upp vid ett mindre behagligt klockslag imorgon för att hinna med att läsa. Och så är hela tisdagen förstörd av samma anledning. Lägger skulden på Julia Roberts och Richard Gere.

Men det kan kanske vara bra att komma upp i tid också. Kanske.

Annars vill jag inte berätta något mer. Skaffa ett eget liv istället. Skojar bara.

Hepp. Jakt på något som är tjänligt som mänsklig föda. Alltså något som finns i världen utanför.
Behöver nyttja svedjebruk i lägenheten innan jag vågar tillaga något här.

3 Kommentarer:

  • Du borde komma hit. FORT!

    Jag håller på att göra stek med ris och kantarellsås. Hehe...sugen?

    Av Blogger Anna, at 7:15 em  

  • Hemska tanke. Jag kan desvärre inte äta något som innehåller näring på min doktors ordination. Mn tack ändå och vad har hänt med din MSN?

    Av Blogger oscar, at 7:19 em  

  • Ingen aning. Den dog tidigare idag. Stefan försökte återuppliva den, men se det gick inte. Nu får jag klara mig utan ett tag. Säkert nyttigt.

    Av Blogger Anna, at 10:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se