vardagsfrenesi

fredag, januari 27, 2006

Karma

Jag är rätt snäll som alla säkert kan hålla med om och förstå. Ibland jättesnäll, men på sin höjd lite lat. Man tycker ju då att jag borde få ut goda saker i livet av alla vänligheter som jag utsätter folk för. Och visst är det väl så för det mesta. Men ibland jävlas bara livet med en.

Som igår. Igår mådde jag inte så bra, vilket till stor del berodde på ett något överdrivet intag av malthaltiga drycker. Jag spenderade större delen av dagen under ett täcke på soffan och var övertygad om att jag dessutom var magssjuk. Doris marcherade tappert iväg och åkte med en väninna för att storhandla.

De bestämde under färden att väninnan skulle bjuda på middag, så de hämtade upp mig efter att jag fått på mig ett par byxor. Väl hemma hos henne kommer hon på att: "ja just det ja, hissen fungerar inte". Tack för det televerket.

Sex jävla våningar utan hiss med ett ton matkassar. Så det var ju en jävla tur att hon bjöd på middag.

1 Kommentarer:

  • Ja det var ju just det. Hon var ju tvungen at leta parkering och det är kanske inte alltid det lättaste så där mitt i stan.

    Av Blogger oscar, at 9:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se