vardagsfrenesi

tisdag, februari 14, 2006

Inlägg nr 300

Några har varit söta, ett fåtal beska, vissa med socker på och andra rent av triviala. Men nu har det blivit tre hundra små bebisar av det hela. Och ni är här och läser som aldrig förr. Funderade lite på att lista favoritinlägg och så, men sen slog det mig att det faktiskt inte är min sak. Det är ju er. Är det någon som har ett favoritinlägg bland dessa tre hundra?

Jag minns dom knappt, tiden har sprungit ifrån mig och glädjen har varit stor. Någonstans är det ju av någon form av bekräftelsebehov man sitter och plitar ner sina innersta tankar och lättar sitt tunga hjärta för alla er.

Haha, tungt hjärta? Innersta tankar? Det var nog ingen som köpte det där.

Slutligen vill jag dedikera mitt trehundrade inlägg till en stor tänkare. En man(?) som i största möjliga mån undviker versaler i sina inlägg. Ett stilgrepp som närmast för tankarna till en annan stor tänkare: ee cummings. Jag vågar nog lova att det inte kommer att vara lika sockersött i den bloggen, men en och en annan samhällstudie med en besk bismak och lite humor i kanten vågar jag nästan lova. Även om han kanske inte vet det själv än.

Så mina damer och herrar, jag presenterar er nya favoritblogg:

Mr Kuuk, kverulanten

3 Kommentarer:

  • När du skrev om hur Doris fick tjocko-mongo namnet. Hysteriskt bra :) Och när hon läste en sluta röka bok under fläkten. Men det som handlar om dig e lite små ljummet... ;)

    Av Blogger ajja, at 6:52 em  

  • Jo jag märker att du har en viss förkärlek för henne, du vill inte låna henne ett tag?

    Klart att det är lite småljummet, jag är ju som jag är. Ljummen. Lite mer än så nu när jag har feber kanske, men ändå.

    Av Blogger oscar, at 9:03 em  

  • O: Kom på det med. Klart jag har en förkärlek för Doris. Hon och jag är bästa kompisar, fast hon vet inte om det än... ... .. .


    OK, bra, lät det scäry? Provar min nya stil utan smilgubbar. Tycker ironi ska framgå ändå.

    Av Blogger ajja, at 10:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se