vardagsfrenesi

onsdag, februari 15, 2006

Lång tid ingen sjö

Om jag skulle ge mig på att påstå att författare som skriver kurslitteratur, om man nu skulle vara så ondsint mot riktiga författare att ge dem den benämningen, får betalt per sida, vad skulle ni säga då? Jag är helt övertygad om det. Efter att ha läst ett gäng kapitel i en bok har jag insett att det som står på den första sidan i varje kapitels första hälft enbart upprepas de nästföljande 30 sidorna.

Pedagotragik har verkligen gjort mig lika trött på min egna existens som om jag skulle spendera en vecka med att onanera med en osthyvel.

Annars? Jag och Donkan kan inte komma överens om det här med hundarna. Hon ringer minst en gång om dagen och berättar att hon tittat på valpar på någon hemsida eller pratat med någon kennel. Grejjen är bara den att jag gillar dessvärre enbart engelska bulldoggar. Och det oavsett om jag får vänta ett år eller tre. Hon vill ha hund nu och med tanke på hur avelssituationen ser ut för just bulldoggar verkar det onekligen utsiktslöst.

Hon försöker att övertala mig med såväl engelska som amerikanska staffordshire terrier. Men det går inte, hur mycket jag än försöker.

Måste-ha-en-bulldogg.

Det är det enda jag kan tänka mig just nu, om det så tar ett år till innan vi kan få någon.

Antar att den gamla devisen "sådan husse sådan hund" är lika aktuell som alltid.

Häpp, dags att gömma sig bakom en bok igen. Var tvungen att lätta mitt hjärta lite bara.

9 Kommentarer:

  • Bulldog or bust, alltså? Hedervärt.

    Jag gjorde den här för ett tag sedan, när jag var lite uttråkad. Tyckte den passade herrn.

    Av Blogger eff, at 11:46 em  

  • håller definitivt med dig om kurslitteraturen. blev nästan lättad då asen på biblioteket inte fått in herr granbergs bok. mer OS åt folket!

    Av Blogger mr kuuk, at 11:49 em  

  • Åh. Vilken fin skylt, Eff!! Blir lite avundsjuk.

    Men med tanke på misären med pedagotragiken är Oscar värd något fint.

    Och det där med osthyveln var bland det läskigare..

    Av Blogger S, at 12:14 fm  

  • Eff: Tackar som tusan. Dessvärre är jag tydligen varken kung på html eller photoshop så det får se lite taffligt ut om jag inte lyckas tjata till mig en med grå bakgrund?

    Men det var lätt den finaste present jag fått i år.

    Av Blogger oscar, at 12:20 fm  

  • Kul att du gillade den. Det går att ordna med annan bakgrundsfärg, men med lite HTML-pill så kan man få den att se rätt hyfsad ut med den vita bakgrunden också (har provat i en skräpblogg med samma mall).

    Tillverkade bilden när du fortfarande använde den helvita mallen, därav färgen.

    Av Blogger eff, at 12:27 em  

  • Jomenalltså... Hej! Jag vet inte hur jag hamnade här. Det var inte det jag skulle skriva, jag skulle skriva att om det var amerikansk kurslitteratur du läste så är det faktiskt så att de får betalt per sida. Därför är alla böcker (kurslitteratur) från USA så djävla tjocka. Härligt vad mycket information man kan snappar upp!

    Av Blogger Jenny, at 12:47 em  

  • Eff: vilka taggar är det som sköter den gråa bakgrunden då?

    Hittar det inte....gahhh har inte pulat med html på en sex-sju år eller så....

    Hej Jenny och välkommen. den var dock inte amerikansk utan svensk. Men jag tror att han fick betlt per sida ändå.

    Av Blogger oscar, at 1:29 em  

  • Angånde den HTML-kod som behövs ändras, jag har lattjat lite i en skräpblogg jag använder för att leka med layouter, och det går att få det snyggt med den vita bakgrunden också. Jag kan maila ändringarna (eller, mer specifikt, instruktioner) om du vill... Det är inte speciellt mycket som behövs göras.

    Av Blogger eff, at 9:02 fm  

  • Eff: hemskt gärna...hittar inte rätt stället att ändra på---har provat med allt nu tror jag.....

    Av Blogger oscar, at 10:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se