vardagsfrenesi

lördag, mars 18, 2006

Latency


"They get up in the morning. They fish, they sell fish, they smell fish.....reminds me of a girl i used to date, Yvonne. She smelled like fish." -A.D Clay

...och det gjorde även jag idag. Kanske inte så mycket, men ändå. Luktade lite fisk, menar jag. Man måste ju försörja sig på något sätt.

Vårsolen tittar fram ibland. Det är fortfarande kallare än en pingvins stjärtfena, men jag misstänker att även det kommer att ordna upp sig så småningom.

Och så har jag sett att vi ska skicka Jesus ställföreträdare på jorden till final. Såg dock inte spektaklet så jag kan inte uttala mig om hur illa det lät, men jag kan tänka mig. Så går det om man ber till Gud varje dag. Då kan man vinna the omoralisk schlagerfestival.

Fast å andra sidan kan man tänka sig att det fanns en hel del som bad till tidigare nämnd gudom att f.d. Fru Runar inte skulle vinna. Vem hade jag valt att uppföra min låt om jag skickat in ett bidrag? Det hade förstås varit ganska så hysteriskt med en arsenal bestående av Carola, Runar, Sven Wollter och Claes Malmberg. Men troligen hade jag valt Doris, för vem skulle inte rösta på någon som låter som en kåthes Lena Nyman?


0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se