vardagsfrenesi

torsdag, augusti 31, 2006

Revidering av det svenska språksystemet

Jag gick ut igår för att ta en öl. En öl. 1 öl.

Redan där har det ju gått fel. Det finns inget som heter en öl. I hela världshistorien finns det ingen människa som har lyckats gå ut och bara dricka en endaste öl. Det finns naturligtvis orsaker till detta, som att det tar en kvart-tjugo minuter att få i sig en öl och det är lite kort tid att umgås på, eftersom det ofta är det man gör när man ska ta en öl.

Fast jag har upptäckt att det ofta inte handlar om två eller tre öl heller. Ofta handlar det om en veritabel nedsupning utav guds nåde. Som igår. Pubrunda med klassen. Jag var trött och ärligt talat inte helt sugen. Stack iväg vid niotiden. Kom hem vid fem. På morgonen. Hade suttit på ett berg och druckit folköl från 7-11. Igen.

En öl.

Det är alltid samma sak. Tolv öl, två drinkar och en sexa whisky. Jämt. Sen blir det alltid någon folköl från Shell eller sjuelva.

Så nästa gång någon frågar om jag ska med och ta en öl tänker jag säga nej. Men vi kan väl gå och dynga ner oss bortom all igenkännlighet.

5 Kommentarer:

  • Dynga o Dynga, du snackar dynga!!!

    Fick du hem Kuken.

    Själv sitter man här med K_ken mellan benen, min egen alltså och förbannar mig själv och undrar om det skall vara med eller utan filter...

    "G"

    Av Anonymous Anonym, at 1:12 em  

  • Men faktum är att du oftast bara tar en öl. Åt gången, men ändå. :)

    Av Anonymous Anonym, at 1:30 em  

  • Du är för specifik.

    Jag gick ut för att dricka öl. Ska vi gå ut och dricka öl? Vill du ha öl?

    Bara "öl". Inga antal, mängder eller bestämda artiklar. Lite som Nike. Just do it.

    (Och ja, en NAD L53. Min nya älskling.)

    Av Blogger eff, at 2:58 em  

  • Men visst var det trevligt?

    Av Blogger Jay, at 4:53 em  

  • KGJ: Japp han kom hem till slut. Klockan fem tog han vagnen. Orkade du upp?

    404: sant

    Eff: Sant det med

    Jocke: Ännu mera sant

    sandra: det är bara att säga till så dyngar vi ner oss

    Av Blogger oscar, at 11:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se