vardagsfrenesi

onsdag, september 20, 2006

Ingvar Oldsberg

Den gamle goa På Spåret-Ingvar, tillika alko-Ingvar, befann sig idag i närheten av en bilexplosion i centrala Göteborg. Han berättade att han inte ens hann tänka när bomben detonerade.

Det gör att jag ställer mig lite frågande till vad den gode Ingvar egentligen hade avsett att tänka i en sådan situation. Efter att ha sett åtskilliga avsnitt av På Spåret vet jag att han kan tänka, så det behöver man aldrig tvivla på. Så...vad skulle/borde han ha tänkt.

Det kan egentligen bara Ingvar svara på, om ens han, men jag tänker försöka:

1. Ojdå, där small det visst
2. Det var länge sedan jag drog en göteborgsvits, kanske något med Kålle, Ada, Osborn och en bilbomb?
3. Undrar om det var en sån där etanolbil, man har ju hört att explosionsrisken är stor.
4. Hmm....vart ställde jag bilen?
5. Undrar om det skulle smaka bensin om korven om man grillade den där?
6. Vart är kamerorna?

Men frågan är om man överhuvudtaget behöver tänka i en sådan situation. Jag hade nog blivit rädd och sökt skydd. Rent instinktivt, utan att tänka.

Annars är det ju rätt gott med korv.

1 Kommentarer:

  • Nr4 var farligt nära sanningen, verkar det som: "Ingvar Oldsberg rusade därefter närmare explosionsplatsen för att se hur det gick med sin egen bil som stod parkerad i närheten."

    http://www.expressen.se/index.jsp?a=690818

    Av Blogger Brasved, at 10:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se