vardagsfrenesi

onsdag, oktober 19, 2005

Florence...Florence...?

Även jag kan tydligen handla mat i butik. Och komma på att köttfärssås utan köttfärs inte är köttfärssås. Detta slog mig i kassan när jag lade upp mina varor på bandet, egentligen var det rent tekniskt sett fortfarande butikens varor, i rätt ordning med streck-koden åt rätt håll. Blandfärsen saknades. Sprang och hämtade densamma och insåg att min ketchup var slut. Jag vågar påstå att folk inte var speciellt uppskattande i sina blickar mot mig. Dock log den söta Anna:n bakom kassan sött mot mig och frågade hur det var att vara student nuförtiden. Detta medförde att vi hade ett i Ica-kassa mått mätt långt samtal. Vilket i sin tur medförde att de bakomvarande fick ytterligare en person att visa sin avsky emot.

Annat som slank ner i påsen:

4 pkt snabbnudlar av varierande karaktär och smak.
1 gul lök
1 Euroshopper ketchup. Usch. Har inte råd med Heinz.
1 Burk med champinjoner
1 Burk krossade tomater, även denna Euroshopper
1 pkt blandfärs, ca 400g
1 pkt cigaretter. Kommer inte ihåg märket men de kostade 26:-
2kg Pommes frites, Euroshopper. Så jag kan äta dem till mina Eldorado-fiskpinnar

Detta kostade mig 121,50. Jag har för närvarande ca 178,50 + lite växel som ligger i lägenheten, mestadels 50-öringar. Detta sammantaget med det kapitel Sandberg jag läst idag medför en skarp fundering på att skaffa mig ett jobb istället.

3 Kommentarer:

  • Det här med köttfärssås utan köttfärs är faktiskt ganska vanligt förekommande här i den lite förnämare stadsdelen. I bekantskapskretsen populärt refererad till som "Studentgrytan"...

    Av Blogger -= R =-, at 5:51 em  

  • Åskan.. har vi inte lärt oss en läxa ang ica tjejerna???

    Av Blogger M, at 7:24 em  

  • Jo du gretis, det borde vi kanske ha gjort. Men minnet är inte så långt. Lol.

    Av Blogger oscar, at 2:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se