vardagsfrenesi

onsdag, oktober 19, 2005

How to Lose Friends and Alienate People..

Jahaja. Hedvig ringer och bokar fika, jag byter fika mot öl, bjuder in utomstående, ett par frisörer och Rasmus. Det hela resulterade i en ganska trevlig kväll. Blev dock mobbad av servitören för att jag åt enochenhalv maträtt, började med oxfilé och pasta, gick sedan vidare med att dela en oxfilé och potatis med Anna. Till efterrätt åt jag ett helt gäng med ostindränkta nachochips. Ska nog börja med min fett och sockerdiet igen. Det är bara det att studentekonomins oanade möjligheter inte innefattar speciellt mycket fett och socker.

Jag tror att jag ska läsa lite snart. Fast jag måste åka in till stan och lämna böcker för kopiering och gå till banken så att jag har råd att leva en dag till.

Någonstans långt inom mig finns en känsla av att vara tillfreds, det är inte bra. För är man tillfreds vill man ägna sig åt sociala utsvävningar, gitarrspelande, bloggskrivande och i princip allt annat som inte innefattar kurslitteratur. Läste ca 50 sidor i någon Coelho-bok i morse. det var trevligt. Att läsa om Taylorismens inverkan på den moderna industrin, hur intressant det än låter, är inte lika trevligt.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se