vardagsfrenesi

lördag, oktober 15, 2005

Frenetiskt värre...

Förstår inte detta, förr i tiden vaknade jag tidigt på morgonen och var inte alltid helt tillfreds med min dag redan där. Nuförtiden vaknar jag tidigt på eftermiddagen och är på ett okristligt bra humör. For no apparent reason liksom. Även dagar då tvättstugan står på dagordningen. Ja jag vet sannerligen hur man roar sig.

"I used to get up around seven
Got outta bed around nine
And I didn't worry about nothin' no
'Cause worrin's a waste of my... time

Now I get up around whenever
I used to get up on time...."

Jag vet att jag har sagt det, men efter vissa påtryckningar har jag varit tvungen att ge efter för önskemålen. Jag kommer att gå ut en liten sväng idag. Bara en liten.

Det finns dock ett aber med dagen. Ett litet, men det finns där. Eller två rättare sagt. Men det tänker jag inte berätta om eftersom halva den fria världen läser den här bloggen tydligen och jag tänkte behålla den lilla gnutta integritet jag har kvar sådeså.

Man får se hur saker och ting urartar sig tills imorgon, men någonstans vet jag att vad som än kan tänkas hända under dagen så kommer jag att vakna imorgon eftermiddag och vara rätt tillfreds med livet. Och jag kommer inte att tycka om det. Jo det kommer jag troligen att göra. Fan.

"Som en frisk fläkt i ett hav av diarré"

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se