vardagsfrenesi

fredag, oktober 07, 2005

Seriouslessness....


















Så var det över. Ser fram emot kvällen. Det var länge sen jag spelade in nåt. Och fakstiskt har jag aldrig spelat in nåt jag skrivit själv för mig själv. Visst, jag har skrivit låtar till band och sedan spelat in det med dem, men jag och en gitarr och sjunga... Är lite nervös faktiskt. Får döda det med lite mer Rioja.

Sen är det dags för utgång. Kan nog tänkas bli roligt. Idag fattas mig inget. Allt är upplagt för att den här kvällen kan bli hur bra som helst.

Ett fyllo ringde idag; "ehh, schka ´ru me?, jag ska köpa en kostym för en nio-tiotusen, vart gör man det. Jag måste passa på. Man vågar ju inte när man är nykter. Ska du ut ikväll? Förresten ska jag nog gå till JC och köpa jeans också, bäst att passa på, idag vågar jag vara otrevlig och sparka personalen i ansiktet. Jag gillar inte deras jävla jeans. Bara för att jävlas alltså. Ska du ut ikväll? Holmens herrekipering? Kan man få den skräddarsydd där. Jag skiter väl i vad det kostar. Taxi? Ja det är det ju värt. Vi hörs sen. Ska du ut ikväll förresten?"

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se