vardagsfrenesi

tisdag, oktober 11, 2005

I´ll have a headstone please

"He attacked everything in life with a mix of extrordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which." -Douglas Adams.
Skulle jag trilla av, köpa en farm, hälsa hem eller slutligen sätta min sista potatis, vill jag att nån karvar in detta åt mig.

Livet verkar ju inte längre bestå av en ändlös sträng av torsdagar. Det verkar snarare så att helgerna inte tar slut. Kanske är det så att jag inte inser att det är måndag när jag tittar i busstidtabellen, är iofs fortfarande inte säker på att det inte är söndag, det enda jag vet är att det är tisdag imorgon. Sen är jag inte säker på att det är onsdag efter tisdagen, men det förefaller troligt att vi trillar in på en torsdag denna veckan, det står på mitt schema. Så det så. Och så hade vi det där med torsdagarna igen.... Man kan ju inte vara säker på att helgen kommer, det kan ju faktiskt bli så att det kommer ett par torsdagar till och att det sedan hoppar direkt till måndag. Inte bra. Hoppas inte. Fastän jag gillar torsdagar.

Hämtpizza, kaffe, macka och kaviar. Lämnade soffan vid klockan elva på kvällen. Så kom inte och säg att det inte är söndag.

"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move."

"It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes." D. Adams

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se