vardagsfrenesi

söndag, oktober 23, 2005

I´m on top of the world, ma!

Efter ett idogt och systematiskt genomsökande av lägenheten fann han slutligen föda. Nej det var inte kartongen Merlot som stod i hallen. Inte heller flaket öl på samma plats eller ölen i kylen. Det fanns i frysen. I frysen fanns det utöver ett halvmeterlager med is (kanske bra om man ska köra drinkkväll någon dag) låg det 2kg pommes-frites och ett paket fiskpinnar. Dagen var räddad. Kanske skulle det smaka med en öl till denna "dinner of champions". Han var inte säker, men kanske var det värt ett försök.

Kan ingen komma och lägga en älg i min kyl, eller en järv för den delen. Vore evigt tacksam. Borde hämta kroppkakorna hos Rasmus.

När ni/du lämnar älgen eller järven, vänligen frosta av frysen och diska mina tallrikar. Jag erbjuder en flaska Merlot till den som känner sig manad. Vidare erbjuds en andel öl för den/de som dammsuger, dammar och våttorkar. Är det någon som vill göra min stundande hemtenta kan jag tänka mig att erbjuda ett helt annat sortiment av tjänster. Jag kan dessvärre ej beskriva dessa närmare vid denna tidpunkt av rädsla för ordningsmaktens ingripande.

3 Kommentarer:

  • Senast Stefan bad någon städa åt honom köpte han underkläder till vederbörande och bad henne städa i detsamma.
    (notera: det var inte jag som städade och det var inte heller jag som bar underkläderna)
    (Notera också: att jag vanligtvis bär underkläder, men inte just de underkläderna)
    (Stefan tillägger att han vid samma tillfälle somnade i soffan)

    Av Blogger Anna, at 10:09 em  

  • Jag vill bara tillägga att prostitution ej är olagligt för den prostituerade, bara för köparen. Så du behöver inte vara rädd för att lägga upp en hel meny här på bloggen! Bra va?

    Av Blogger -= R =-, at 12:42 fm  

  • Hmm....isåfall så....nä min goda uppfostran tillåter mig inte att nedteckna dessa ord.

    Av Blogger oscar, at 5:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se