vardagsfrenesi

måndag, oktober 31, 2005

Welcome Honored Guests

Flipper. Nä inte delfinen. Flipperspel. Av någon anledning slog det mig att i min bekymmersfria ungdom kunde jag stå på Videobomben i Färjestaden på Öland och spela flipper i princip hur många timmar som helst. Favoriten var Addams Family-flipperspelet. Jag kommer ihåg hur Stefan, ägaren, en gång fick stanna kvar efter stängningsdags för att jag skulle kunna spela färdigt bollen, eller kulan. Det tog en timme. Sen fick de vakta spelet medan jag var i skolan dan därpå så jag kunde fortsätta. Jag skolkade från eftermiddagen för att kunna slutföra det påbörjade.

Efter ytterligare någon timmes harvande stod det klart. Jag var Grand Champion. Över en miljard poäng. En av de lyckligaste stunderna i mitt liv. Drygt sex timmars lycka för 5 kronor.

Kan fortfarande höra Raul Julias röst: "Well mr, you´re a funny guy", när man tiltade. Eller "Now you´ve dunnit" vi multiball.

Ahh...nostalgi. Livet kommer nog aldrig att bli riktigt lika gott igen.

2 Kommentarer:

  • Det finns fortfarande massa flipperspel och det är fortfarande roligt...

    PS. Grymt enkel word verification denna gång, bra jobbat. DS.

    Av Blogger Stefan, at 9:31 em  

  • Wow. Vilken nostalgikänsla.

    Av Blogger S, at 10:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se