vardagsfrenesi

måndag, januari 30, 2006

Tjong i Ballongen

Jahäpp. Gårdagen förde med sig en rad trevligheter. Vissa i flytande form, andra i fast form men jag tror att vi levde i avsaknad av gasformer oavsett vad vissa påstår att man kan känna för odörer på krogen nu för tiden. Faktum är att om man bortser från två herrar från Nässjö-trakten så var vi alla nästintill civiliserade.

Flytande form var det ja. En meter öl. Vertikalt. Sug på det. Eller fyra liter om man så vill. Det är lite av en hillbilly-redneck-bonläpp-variant av att beställa en flaska champagne eller ett helrör. Så det passar ju en förtappad ölänning som mig alldeles utmärkt. Bordsgrannarna berättade att jag fick en blick i mitt östra ögonpar som en liten pojke på julafton. Ett annat flytande spektakel var Nässjö-pojkvasker som berättade att det äts så mycket morötter i Umeå att McDonalds gick i konkurs. Han hade en hel monolog om att morötter inte kan föröka sig och att det känns skönt att veta att när man hugger in på sin Mcburger så äter man fjorton kor.

Min mobiltelefon spred lite lördagsglädje dessutom. Doris hotade med att jag skulle få sova på gården inatt av olika anledningar. Jag skulle då skriva att det kanske var bäst för mig att uppsöka alternativ sovplats. Nu kom det en sån där grej igen. Telefonspektaklet kan inte stava till sovplats. Istället utläste jag på den lilla displayen följande ord: Snuskats.

Kan din stava till sovplats? Eller har det snuskats?

1 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se