vardagsfrenesi

lördag, januari 28, 2006

Utmaningsblogg.

Jag har observerat att det pågår en utmaning här i bloggvärlden om vem som har konstigast ovanor. Hittills har det varit idel tråkiga saker som peta näsa eller ha lite sociala fobier. Sannerligen är det väl så att våra värsta ovanor är kanske inte något som vi gärna delar med oss av, vare sig här eller någon annanstans. Att du inte byter trosor under hela fotbolls-VM för att du tror att Tjeckien kommer att vinna då, är kanske inget du vill dela med dig av. Oavsett hur anonym du är, för tänk om någon skulle lista ut vem du var.

Däremot undrar jag om vi inte får ett större genomslag genom att erkänna våra synder istället. Det är roligare att veta vad för hemska, otrevliga, smaskiga och oförlåtliga saker Vi gjort mot varandra och andra. Därför börjar jag här, reglerna är lätta: erkänn tre svåra synder du begått. Eller roliga, men som nånstans har ett värde i någon form av straffskala mot lagstiftning eller sociala normer.

Jag tar tre, inte i någon kronologisk ordning, eller i någon form av värdeskala. Jag griper tre ur luften helt enkelt, för jag har hunnit med att göra en del inte fullt så vänliga saker i livet.

  1. Hade sex med en väns lillasyster.
  2. Omnämnde en annan väns flickvän med orden "hon är inte snygg, men hon är gratis"
  3. Gick ut på en dejt med mitt ex lillebrors ex-flickvän
Vad är du skyldig till? Utmanar härmed:

Eff, ~o~, It-horan, Ajja, sandra, Sandra, Anna, och -R-

5 Kommentarer:

  • Done!

    (Fotnot: Word verification; uddelwaw . HAHA!)

    Av Blogger ajja, at 2:36 fm  

  • Det kommer...

    Av Blogger Anna, at 1:20 em  

  • Åskan.
    Man känner en viss lättnad att man inte har en lillasyster.
    Eller presenterat dig för sina vänner..

    ;)

    Av Blogger M, at 11:50 fm  

  • Jag har biktat mig!

    Av Blogger -= R =-, at 12:11 fm  

  • Haha, vad duktiga ni är, eller de flesta av er....hmmm

    Eff, sandra?

    Av Blogger oscar, at 12:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se