vardagsfrenesi

söndag, februari 26, 2006

Hala fiskar, några kilo räkor och en kräfta vid liv...

Jag har börjat min nya karriär. Innan igår såg jag inte skillnad på en torsk och en makrill (nästan) men nu känner jag till allt från pilgrimsmusslor till marulk och rödspätta. Luktade faktiskt inte så mycket fisk som jag hade trott. Fick dock en smärre hjärtinfarkt när mot slutet av dagen en kräfta högg tag i mitt finger (inte kukfingret dock). Trodde garanterat att de inte kunde överleva en tretton-fjorton timmar utan sjö eller hav.

Annars kan jag meddela att Doris verkligen har "buns of steel", jag stod på hennes stuss igår och hon kunde lyfta mig upp och ner. Flera gånger, är inte det imponerande så säg.

På tal om Håkkin kan jag bara säga: "Smackebonk"

3 Kommentarer:

  • Haha, Wikegård har faktiskt vuxit i mina ögon under OS. Innan var han en idiot med skev syn på hockey. Nu är han en ganska rolig idiot med skev syn på hockey.
    Tacka vet jag Pebben som säger "vi måste åka mer skridskor" medans wikegård skriker "Affe har bara gjort 4 tacklingar i första perioden!!!"

    Fint att du skriver "stuss" =)

    Av Anonymous Anonym, at 9:32 em  

  • Hehe.... Är du klassens "fjärs" nurå?

    [Fjärs = fiskarunge, barn till fiskargubbarna i Göteborgs västra förorter, iallafall under sent nittiotal]

    Av Blogger -= R =-, at 3:15 em  

  • Jag har brutit upp Carapax (ryggskölden och lite till har jag för mig.) på en kräfta som har varit fryst i mer än 18 timmar under dissektion i skolan. Döm av min förvåning eller snarare sagt skräck när jag upptäckte att "hjärtat" slog lite sådär oregelbudnet typ var annnan, tredje minut.

    Av Anonymous Anonym, at 3:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se