vardagsfrenesi

fredag, februari 24, 2006

Vinternatt...

Efter en hård och ovanligt lång tentamensskrivning var jag på intet sätt mentalt kapabel att få ner en endaste bokstav. Även idag finns ett visst motstånd i det mentala, men jag ger det ett tappert försök.

Fick en riktigt romantisk upplevelse igår. Var på väg hem från en trevlig kväll hos Bonnjäntan, när jag plötsligt stannade upp i Slottsskogen, inhalerade djupt och tittade upp över trädtopparna på en himmel full av stjärnor som jag inte kan namnen på. Kom på att det sällan stannas upp på det där viset. Att man alltför sällan smakar på nuet. Det var den första tanken.

Den andra tanken var att det var oerhört synd att jag inte har en digitalkamera. För jag kände att jag ville dela med mig av det till er. Jävligt skumt det där, bloggen och bloggandet och bloggvärlden i stort har verkligen gjort avtryck i min verklighet. Måste köpa en kamera.

3 Kommentarer:

  • Stjärnhimlen är bäst. Det är bara så. Jag kan stirra på den i timtal. Höll på att gå ner i ett dike en gång på grund av felaktig fokus. I blame the stars.

    Av Blogger eff, at 10:48 em  

  • Mhm. Mitt i allt kaos förut med burköppnaren, var den ända bloggaren (Jag) idiot nog och tog ett kort. Man tänker i bloggkort nu för tiden.

    Och du, klart du klara tentan, ingen tvekan!

    Av Blogger ajja, at 11:38 em  

  • Ja. Det måste du verkligen. För helvete, O, det är tvåtusentalet det här. Och du har möjlighet att delta.

    Rörande naturupplevelse och stunder för stilla kontemplation i vardagen. -Börja köra taxi! Gör nästan inget annat.

    Av Blogger -= R =-, at 3:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se